انجمن علمی ، فرهنگی ، اخبار و اطلاعات نخبگان

اخبار و اطلاعات علمی ، فرهنگی ، ورزشی و موضوعات جالب و پر بازدید

انجمن علمی ، فرهنگی ، اخبار و اطلاعات نخبگان

اخبار و اطلاعات علمی ، فرهنگی ، ورزشی و موضوعات جالب و پر بازدید

انجمن علمی ، فرهنگی ، اخبار و اطلاعات نخبگان

عرض احترام خدمت همه نازنینان
از اینکه در خدمتتون هستم بسیار خوشحالم و بیتای مانای مهرآفرین رو شاکر .
عزیزان ، در این سایت نهایت سعی و تلاش بر این شده ، مطالبی که میتونه براتون جالب ، مفید و آپ دیت باشه رو ، خارج از هرگونه ساسی بازی و سیاسی کاری ، واضح و با صداقت ببینید و درک کنید!!! همچنین از نظریات و اخبار جالب پیرامون جامعه و افرادی دوست داشتنی و جالب ، چون فرماندهه پلس سپید موی و خندان ، دوست عزیزم جناب تیمسار طلایی , دکتر استاد اسطوره پروفسور محمد رضا تاجیک ، استاد دکتر ابراهیم متقی ، مهندس علی عابدزاده ریاست هواپیمایی کشوری ، مهندس یوفولوژ و محقق اسرار ناشناخته محمد فرخ ، سیاستمدار جوان ، فوق لیسانس و دکتری سراسری امیر همایون فرخ ، خلبان سپید موی و خوش اخلاقمون جناب استاد خلبان تیمسار قارصی ، خلبان اسطوره و دوست نازنینم محمد تحویلیان ، استاد سرکار خانم دکتر شهره انصاری رییس پژوهشکده ادبیات ، سرکار خانم استاد دکتر فاطمه فراهانی مدیر گروه فرهنگی دکتری دانشگاه علوم تحقیقات ، استاد دکتر سید رضا صالحی امیری وزیر سابق فرهنگ و ارشاد ، استاد دکتر محمدعلی نجفی ، وزیر و مشاور سابق رئیس جمهور ، ا دکتر محمدرضا مهرابی ریاست بخش آبزیان شیلات ایران و ، و ، و دوست عزیزم ، عقاب افسانه ای آسیا ، احمد رضا عابدزاده و ..... مطالب جالبی خواهم گذاشت که از اونها هم بهرمند خواهید شد . ۲ تن از دانشجویان و اساتید جوان آینده در امر نگارش مطالب ، در کمال افتخار در خدمت شما سرورام خواهند بود که در اینجا از محبت و الطافشون ، صمیمانه قدردانی میکنم .
بااحترام فراوان و سپاس از اینکه وبسایت حقیر رو دنبال میفرمایید .
با احترام
دکتر امیرآرش فرخ
تماس با من : 09128108355

تبلیغات
Blog.ir بلاگ، رسانه متخصصین و اهل قلم، استفاده آسان از امکانات وبلاگ نویسی حرفه‌ای، در محیطی نوین، امن و پایدار bayanbox.ir صندوق بیان - تجربه‌ای متفاوت در نشر و نگهداری فایل‌ها، ۳ گیگا بایت فضای پیشرفته رایگان Bayan.ir - بیان، پیشرو در فناوری‌های فضای مجازی ایران
آخرین نظرات

۹ مطلب در اسفند ۱۳۹۲ ثبت شده است

در اولین روز آفرینش از خدا پرسیدم : 

خدای بزرگ ، اگر سرنوشت منو نوشتی ، پس برای چی باید دعا کنم !؟!؟

خدا گفت : شاید برات نوشته باشم " هرچی دعا کند و از من بخواهد " !!!

و من هر وقت دست به دامنش میشم ، یه چیزی آهسته درونم میگه " نترس ! از باختن تا ساختن  فقط از ب تا خ فاصله است !!!!

۳ نظر ۲۹ اسفند ۹۲ ، ۱۳:۴۰
امیرآرش فرخ

ضمن عرض احترام خدمت تمام عزیزان

بدینوسیله متذکر میشوم تمام لطیفه های مذکور در قسمت "ابباسعلی "  تنها و تنها ، برای شما لطیفه است و برای بنده حقیر  ابباسعلی جان  خاطره است !!!!فلذا تصورتان این نباشد که این ستون با بیان برخی طنازی ها قصد اهانت به قومی از ایران با فرهنگمون رو دارد . بنده دست بوس تمام قومهای ایران ، اعم از ترک و لر و .... به جز ملایر هستم ! دلیلش هم اصلیتمه که از دیار کریمخان زندم و پای مردم ملایر را بواسطه کریمخان زند میبوسم  جوک و طنازی میپردازد !!! 

این ستون ، ستون خاطره هاست !!!!

پس خواهش میکنم اینطور فکر نکنید که فکر کنید طوری شود که طوری فکر کنید که طوری شده !!!!!!

نوروز پیروز

۰ نظر ۲۹ اسفند ۹۲ ، ۱۳:۲۷
امیرآرش فرخ

دعوتنامه کنسرت عباسعلی جان :

خدمت عزیزان سرور ،

اجرای زنده کنسرتمعروف " خروس همسایه پرید رو مرغم ، آی ...."

میخوااااااااام بترکونید !!!!

اجرای قطعه 2 با تکنوازی و تکخوانی مرغ مورد تجاوز قرار گرفته !!!!

گروه پی دی زال هم سورپرایزمونه !!

همراه با اجرای قطعه اصلی سمفونی " اون دم بزغاله " !!!

مدیر برنامه : دکتر امیرهمایون فرخ !!!

کارگردان : خلبان .... !

اصالت قطعات : ملایر !

برنامه ریز : مهندس مئدی حیاتی ملایری !

حرکات موزون شونده : آزاد

میخوام تکون بدی لا مصصبو ! گوشا تو میگم !

زمان و مکان : انتهای پیچ ، بعد از چراغ اول , دور برگردان به سمت چراغ اول ، بعد از چراغ اول ، اولین دیوار سمت دنده عقب !

۰ نظر ۲۹ اسفند ۹۲ ، ۱۳:۱۸
امیرآرش فرخ

سلام عزیزان گل .

پیشاپیش نوروزتون مبارک .

جاتون خالی امروز صبح داشتم با عباس علی جان سیاه پشم تلفنی در مورد مسافرت عید صحبت میکردم !

- سلام عباس جون . خوبی برادر؟

- ای سلام به روی ماهت عزیزم . 

- چه خبر ؟ چیکار میکردی ؟

- داشتم مقاله مینوشتم !!!

- عباااااااااس !!!!

- اها !!! ببخشید !!! منه( میونه ) موال بیدم !!! داشتم ....

- خاک بر سرت عبااااس !!!!! 

عید کجا میری ؟

- والا گفتم بریم سانفرانسیسکو !!!!!!!!!!!

- دیواااااانه ! تو اصلا میتونی بنویسی سانفرانسیسکو ؟!؟!؟!؟!بنویس !!!

-ای روله !!! عزیزم!! گی (...)خوردم !!!!غلط کردم !!! همون یه سر میرم ملایر !!!!

۰ نظر ۲۹ اسفند ۹۲ ، ۱۳:۰۶
امیرآرش فرخ

اخبار زیر نویس !

در آستانه عید مبعث ، مردی با بیل مادر زنش را کشت ! به گزارش خبر نگار " فرخ اینفور میشن" هنوز از وضعیت روحی و روانی بیل مذکور اطلاعی در دست نیست ! 

گفته میشود میزان جراحات وارده به بیل فوق در حدی است که بیل به بیلچه تغییر وضعیت داده !!! 

این در حالیست که اولین بار پزشکان ملایری موفق شدند با قطع عضو اصلی بیل یعنی دسته بیل ، آنرا از بیل به بیلچه تغییر جنسیت و حالت بدهند !!!

همه روزه شاهکارهای زیادی در این شهر عزیز ایران سبزمان در حال وقوع است که این موضوع باعث مطرح شدن نام این عزیزان در جهان میشود ! 

از دیگر شاهکارهای صورت گرفته در ملایر میتوان به اجرای زنده موزیک" دم بزغاله " در تمامی مراسم از جمله ختم ، تولد ، عروسی ، عزا و حتی ختنه سرون اشاره نمود . 

تا درودی دیگر بدرود

۱ نظر ۲۹ اسفند ۹۲ ، ۱۲:۱۸
امیرآرش فرخ

معرفی ابباس علی جان !

با ارظ صلام و اهطرام مهزر صبز شما صروران دلداده دلصوخته ! 

ابباس علی سیاه پشم حستم !

آبباس علی جون صدام مینن !(میکنن)

صنم 43 صاله ولی مین(میگن) آبباس 10 صالشه ! فکر مینم( میکنم ) خیلی خوب مینم ( موندم ) !!!!

تحسیلاتم زیاده ! الانم دانشجوم !!! 

اثلیتم .... محم اینه که مال ایرانم !!!

وزعیط طعحل ، مجردم !! البته دروو چرا !! یکی دو بار نسفه نیمه با طرص و لرظ !!!

اصم دختر مورد الاغم محرناظ خانمه !!! نامزدمه !!! بحش محرناز ک. گ. هم مین (میگن ) !!! ( ک.گ . نوعی حرف تعریفه !!! شما بخونید مهرناز جنیفر ) !!!    همه شی شست شسته !!!! هم خانواده او ششت دادن هم خانواده مه ( من ) !!! مه فکر کردم ای شسطا که منمون(بینمون) رد و بدل میشه مثل ای خلبانای تیاره ینی ok !!! ولی بعدا فهمیدم ok نبیده !!!! یه الامت دیه (دیگه ) بیده !!!!!

ادامه دارد ...

ادامه

۰ نظر ۲۸ اسفند ۹۲ ، ۱۴:۰۵
امیرآرش فرخ

آشنایی با:

استاد خلبان مهربان ، الگویی بینظیر در اخلاق و علم

استاد ، دوست و یار همیشگی ام کاپیتان اکبر فرخ رو

من وفرخ

خواهم نوشت!

۰ نظر ۲۸ اسفند ۹۲ ، ۱۴:۰۱
امیرآرش فرخ

این ستون مربوط به اسطوره زندگیمه . 

پدر عزیزم که با علم و دانش بینظیرش ، در زندگیم هیچ سوالی روبرام  بی جواب  نذاشته . 

این ستون رو تقدیم به ایشون میکنم .

تقدیم به بار دانش بی مثال و بی پایانشان . تقدیم به افتادگی بینظیرشان .

سعی میکنم نتایج آخرین تحقیقاتی که ایشون پیرامون موجودات فضایی ، میهمانان سماوی ، بشقابهای پرنده ، اجرام فضایی ناشناخته ، یوفوها و .... انجام دادن رو با تحلیل های بینظیرشون براتون در این ستون بیان کنم .

ضمنا ، ایشون اطلاعات عمومی فوق العاده ای دارن .

 

بنام بیتا

با احترام و خسته نباشید خدمت همکاران عزیزم

دست بوس همگی و خدا قوت

امیرآش فرخ- کارشناس ارشد مدیریت برنامه یزی و نویسنده دانشجوی خلبانی

" مثلث برمودا بزرگترین خطر حمل و نقل هوایی"

{برگرفته از مصاحبه با محقق اندشمند محمد رحیم فرخ ، کتاب گویای سپید موی }

با احترام خدمت شما خوانندگان گرامی این مطلب ، با عنایت به استقبال پر شور مطلب بشقابهای پرنده آقای مهندس محمد فرخ و تشکر عده ای از نخبگان از مجله دنیای خودرو ، بر آن شدیم دوباره سراغ این محقق سپید موی برویم و در کافی شاپی در شهرک غرب شنونده  "طلاهای تراوش شده " از معدن دانش طلایی ایشان باشیم . هرچند انقدر نوشتم که بستنیم آب شد اما آقای فرخ 2 تا قهوه خردند و زحمت مهمان کردن بستنی آب شده مرا هم متقبل شدند .

جناب مهندس ، عرض سلام و شاد باش .

-         سلام بر شما و عرض ادب محضر خوانندگان نازنینمون و خداوند نگهدار و نگهبانتون .ارادت دارم و در خدمتم .

اول میفرمایید این مثلث برمودا که از کودکی میشنیدیم همه چیز در آنجا غیب شده  و اتفاقات عجیبی می افتد کجاست؟

-         به به ! چه بحث جالبی ! تعجب میکنم روزنامه شما درست سر بحثهایی میرود که مردم عزیزمون دوست دارند بدونند اما هیچگاه اطلاع رسانی درست و بر پایه حقیقت  انجام نمیشود .

اما در پاسخ شما عرض میکنم طبق مطالعاتی که از17 سالگی تا به حال یعنی نیم قرن تحقیق از منابع موثق انگلیسی و آمریکایی ،انجام دادم این اطلاعات رو در جواب سوالات شما محقق جوان عرض میکنم .

مثلث برمودا واقعا یک مثلث نیست، بلکه شباهت بیشتری به یک بیضی (و شاید هم دایره‌ای بزرگ) دارد که در روی بخشی از اقیانوس اطلس در سواحل جنوب شرقی آمریکا واقع است. راس آن نزدیک برمودا و قسمت انحنای آن از سمت پایین فلوریدا گسترش یافته و از پورتوریکو گذشته ، به طرف جنوب و شرق منحرف شده و از میان دریای سارگاسو عبور کرده و دوباره به طرف برمودا برگشته است. طول جغرافیایی در قسمت غرب مثلث برمودا 80 درجه است، بر روی خطی که شمال حقیقی و شمال مغناطیسی بر یکدیگر منطبق می‌گردند. در این نقطه هیچ انحرافی در قطب نما محاسبه نمی‌شود.

وینسنت گادیس که مثلث برمودا را نامگذاری کرده، آن را به صورت زیر توصیف می‌کند: « یک خط از فلوریدا تا برمودا ، دیگری از برمودا تا پورتویکو می‌گذرد و سومین خط از میان باهاما به فلوریدا بر می‌گردد .

 

چه حواثی  در آنجا روی میدهد  ؟ این همه کشتی و هواپیما با هدف حمل و نقل با رعب و وحشت از نزدیک آنجا رد میشوند ! این به حمل و نقل هوایی لطمه نمیزند ؟

 

-         همه حوادث رو بگم ؟!!!!

 

خیر . بصورت کلی عرض کردم !

 

-         اتفاقات عجیب ! فرا تر از هستی و قوانین فیزیکی جهان  ! این محل فتنه‌انگیز و تقریبا باور نکردنی اسرار غیر قابل توصیف جهان را به خود اختصاص داده است. مثلث برمودا نامش را در نتیجه ناپدید شدن 6 هواپیمای نیروی دریایی همراه با تمام سرنشینان آنها در پنجم دسامبر 1945 کسب کرد. 5 فروند از این هواپیماها به دنبال اجرای ماموریتی عادی و آموزشی ، در منطقه مثلث ، پرواز می‌کردند که با ارسال پیامهایی عجیبی درخواست کمک کردند. هواپیمای ششم برای انجام عملیات نجات ، به هوا برخاست که هر شش هواپیما به طرز فوق‌العاده مشکوکی مفقود شدند.
آخرین پیامهای مخابره شده آنها با برج مراقبت حاکی از وضعیت غیر عادی ، عدم روئیت خشکی ، از کار افتادن قطب نماها یا چرخش سریع عقربه آنها و اطمینان نداشتن از موقعیتشان بود. این در حالی بود که شرایط جوی برای پرواز مساعد بود و خلبانان و دیگر سرنشینان افرادی با تجربه و ورزیده بودند. با وجود مدتها جستجو هیچ اثری از قطعه شکسته ، لکه روغن ، آثاری از اجسام شناور ، خدمه یا تجمع مشکوکی از کوسه‌ها دیده نشد. هیچ حادثه‌ای چه قبل و چه بعد از آن ، تا این حد حیرت‌آورتر از ناپدید شدن دسته جمعی هواپیماهای مذکور نبوده است. در حوادثی مشابه در این منطقه ‌قایقها و کشتیهایی مفقود شده‌اند قربانیان مثلث برمودا ، در برخی موارد هم فقط خدمه و سرنشینان ناپدید گشته‌اند.

 

استدعا دارم کمی بحث را باز فرمایید استاد .

 

- ببینید ، همه روزه هواپیماهای متعددی بر فراز مثلث برمودا پرواز می‌کنند. کشتیهای بزرگ و کوچک در آبهای آن در حال تردند و افراد زیادی برای بازدید ، به این منطقه مسافرت می‌کنند، بدون آنکه اتفاقی بیفتد. از طرف دیگر ، در دریاها و اقیانوسها در سراسر دنیا ، کشتیها و هواپیماهای زیادی مفقود شده و می‌شوند. پس چرا فقط مثلث برمودا از بقیه مناطق تفکیک شده است. علت این است که اولا هیچ امیدی برای یافتن حتی اثر و نشانه‌ای وجود ندارد. ثانیا در هیچ منطقه دیگر چنین ناپدید شدنهای بی دلیل ، بیشمار و نامعلوم روی نداده و به این خوبی ثبت نشده است . حال ما وقتی سوالی برایمان پیش نمی آید ، چگونه دنبال جواب سوال باشیم ؟.

در بیشتر اتفاقات مثلث برمودا ، اکثر هواپیماها در حالی ناپدید شده‌اند که تماس رادیویی خود را با ایستگاههای مبدا و مقصدشان تا آخرین لحظه حفظ کرده‌اند و یا برخی دیگر در لحظات آخر پیامهای غیر عادی مخابره کرده‌اند که حاکی از عدم کنترل آنان بر روی دستگاه و ابزارها بوده است و یا چرخش عقربه‌های قطب نما به دور خود و تغییر رنگ آسمان اطراف به زردی و مه آلودی ، آن هم در روز صاف و آفتابی و یا تغییراتی غیر عادی در آبها که تا لحظاتی قبل آرام بوده‌اند، بدون بیان هیچ دلیل روشنی از چگونگی این وقایع.

این پیامها رفته رفته ضعیف‌تر و غیرقابل تشخیص‌تر شده و یا سریعا قطع شده‌اند. دقیقا مثل اینکه چیزی ارتباط رادیویی را قطع کرده باشد و یا چنانچه اظهار عقیده شده، در حال دور شدن و عقب رفتن از فضا و زمان بوده و دورتر و دورتر شده‌اند. در برخی موارد گزارشها حاکی از آن بود که نوری ناشناخته و غیر قابل تشریح روئیت شده است. همچنین توده سیاه و تاریکی در سطح دریا که پس از مدتی ناپدید شده ، در جریان اتفاقات مزبور گزارش شده است.

در مواردی هم گزارش شده که نقطه تاریک بزرگی در میان ستارگان در آسمان دیده شده که نوری متحرک از طرف زمین به آن قسمت وارد شده و سپس هر دو ناپدید شده‌اند. در تمام مدت دیده شدن تاریکی ، دستگاهها و سایر ابزارهای قایق‌های ناظر از کار افتاده بودند که پس از رفع تاریکی آسمان ، دوباره شروع بکار کرده‌اند.

در یک مورد هم پیامی عجیب از یک کشتی باری ژاپنی بدین مضمون دریافت گردید. "خطری همانند یک خنجر هم اکنون ... به سرعت می‌آید ... ما نمی‌توانیم فرار کنیم ..." در هر حال بدون اینکه مشخص شود خنجر چه بود، کشتی ناپدید شد.

حال من از شما میپرسم که این اتفاقات را به بشقاب پرنده ها و نیرو های مغناطیسی قویشان نمیتوان مربوط کرد ؟

علل این اتفاقات را شخصا چه میدانید ؟

-اجازه میخوام چند نطریه را قبل از اعتقاد و نطر خودم بیان کنم .

توضیحات و علل فرضی مختلفی درباره حوادث مثلث برمودا ارائه شده است که معمول‌ترین فرضیات بر اساس مرگ غیر طبیعی (زیرا هیچ جسدی تا کنون بدست نیامده است.) بنا شده است. این توضیحات عبارتند از :

جزر و مد ناگهانی دریا در نتیجه زلزله در اعماق دریا ، وزش بادهای مخرب و اختلالات جوی ، گویهای آتشفشان انفجار هواپیماها می‌شود، گرفتار آمدن در جاذبه یک گرداب یا گردباد که باعث سقوط و انهدام هواپیماها یا انحراف مسیر کشتیها و مفقود شدن آنها در آب می‌شود، تحت تاثیر نیرویی مغناطیسی قرار گرفتو اختلالات امواج الکترومغناطیسی، ولی این دلایل توجیه قابل قبولی برای ناپدید شدن هواپیماها و کشتیهای متعدد در یک منطقه نیست.

علل فرضی غیر طبیعی

دستگیری و ربوده شدن به وسیله زیردریایی یا بشقاب پرنده‌هایی متعلق به کراتی دیگر که برای تحقیق درباره حیات و زندگی باستان و حال ما انسانها به کره زمین آمده‌اند، می‌تواند علتی غیر طبیعی برای توجیه وقایع باشد.

یکی از عجیب‌ترین پیشنهادات در این مورد بوسیله ادگار کایس ، پیشگو و روانکاو و حکیم در دهه پنجم قرن بیست ، ارائه شده است. به عقیده وی قرنها قبل از کشف اشعه لیزر ، بومیان سواحل اقیانوس اطلس از کریستال به عنوان یک منبع انرژی و قدرت استفاده می‌کردند. به نظر کاین نوعی نیروی شیطانی القا شده از سوی آنها ، در عمق یک مایلی در قسمت غرب اندروس غرق شده که هنوز در برخی مواقع باعث از کار انداختن ابزار و وسایل الکتریکی کشتیها ، هواپیماها و در نهایت نابودی آنها می‌گردد.

ام. ک. جساپ که یک فضانورد ، منجم و متخصص کره ماه است، در کتابش به نام  ( در مورد بشقاب پرنده‌ها ) ابزار می‌دارد که ناپدید شدن کشتیهای مشهور در مثلث برمودا ، به وسیله اجسام پرنده صورت گرفته است.  سالیان پیش در تماسی که  با ایشان داشتم و افتخار صحیت با او ،  وی نیز هم عقیده من بود و  مفقود شدن خدمه آنها را نیز به اجسام مزبور ربط می‌دهد. به عقیده جساپ یوفوها هر چه هستند، حوزه مغناطیسی موقتی ایجاد می‌کنند که دارای طرحی یونیزه شده است و می‌تواند باعث متلاشی شدن یا ناپدید شدن هواپیماها و کشتیها گردد. او روی این سوال کار می‌کرد که چگونه نیروی مغناطیسی کنترل شده و می‌تواند باعث نامرئی شدن گردد.  همان نظریه ای که من بصورت واضحتری در مصاحبه قبلی بیان کردم یعنی نظریه میدان واحد انیشتین او را مجذوب کرده بود. جساپ هر دو اینها را کلیدی می‌دانست برای ظهور و محو شدن ناگهانی بشقاب پرنده‌ها و ناپدید شدن کشتیها و هواپیماها. ولی مرگ امکان ادامه فعالیت و نتیجه گیری را از جساپ گرفت و تحقیقاتش نیمه تمام ماند و من موندم و یک دنیا سوال و تحقیق !

پس اعتقاد از پرواز بشقابهای پرنده از زیر آب آن منطقه به آسمان را دارید ؟

-         با توجه به وجود و تبلور یک جریان مغناطیسی با این قدرت لاینوصف ، این احتمال را در حد یک گمان میدهم . فراموش نکنید بر ما چیزی مشخص نیست و باید معقولانه این حوزه دانش را ارتقا دهیم.

مثلا حادثه‌ای در اثر اختلال زمانی در فرودگاه میامی رخ داد که هرگز توضیحی قابل قبول برای آن وجود نداشته است. این واقعه مربوط به یک هواپیمای مسافربری بود که برای فرود در باند آماده بود و با رادار مرکز کنترل هوایی ردیابی می‌گردید که ناگهان ده دقیقه از صفحه رادار ناپدید شد و سپس دوباره ظاهر گشت. هواپیما بدون هیچ واقعه‌ای فرود آمد و خلبان و خدمه از آنچه افراد پایگاه می‌گفتند ابراز تعجب کردند، زیرا تا آنجا که به خدمه مربوط می‌شد، هیچ اتفاق غیر عادی نیفتاده بود. جالب این که ساعتهای همه آنها حدود ده دقیقه از زمان واقعی عقب‌تر بود. در حالی که هواپیما درست 20 دقیقه قبل از این واقعه وقت اصلی را کنترل کرده بود و در آن هنگام هیچ اختلاف زمانی وجود داشت. خب من چه میتوانم بگویم جز تیوری و نطریه ؟!

جناب مهندس فرخ ،آیا مثلث برمودا و نقاط مشخص دیگر به صورت ماشینی عظیم عمل می‌کنند تا اختلالاتی بوجود آورند؟

-         به نظر من  که این منطقه طی زمانهای متمادی گذشته نیز در افسانه‌ها به منزله مکانی ترسناک وجود داشته و حتی خیلی قبل از تاریخ کشف آن و بعد از آن تاریخ تا صدها سال با عناوین «دریایی از مقبره‌ها» ، «مثلث شیطان» ، «مثلث مرگ» ، «دریای بدبختی» ، «گورستان آتلانتیک» نامیده می‌شده است. شومی و بدشگونی مثلث برمودا حتی در عصر فضا نیز باعث تعجب انسانهایی چون کریستف کلمب و فضانوردان آپولو 13 که یکی کاشف در زمین و دیگری در فضاست، شده است.

اینکه چرا وقایع عجیب این منطقه گزارش نمی‌شود، شاید به دلیل ایجاد رعب و وحشت عمومی باشد، شاید هم چون دلیل اصلی وقایع معلوم نیست، اتفاقات مربوطه بازتاب نمی‌یابد. البته در اغلب گزارشات ارائه شده هم سانسورهایی وجود دارد که اصل وقایع را سرپوشیده نگه می‌دارد.

 آیا این مثلث دوباره قربانیان دیگری می‌گیرد؟

-         امیدوارم همه مردم در هر نقطه از این کره خاکی سالم باشند اما جواب این رازها را کشف کنند و موضوع را لاینحل و به حال خود باقی نگذارند . امید وارم مثلث برمودا هم بچه خوبی شه و دست از این کاراش یرداره ! خب کشتی و هواپیا میخوای ، دوست داری ؛ بهت میدیدم !!!!

میتونم استدعا کنم یه اطلاعات واحد و جالب از مجموع تحقیقاتتون و تحقیقات انجام شده به ما ارایه کنید؟

-         اکنون هزاران گزارش درباره غرق کشتی‌ها، سقوط هواپیماها و ناپدید شدن سرنشینان آنها در اعماق آبهای اسرارآمیز مثلث برمودا در چند دهه گذشته به ثبت رسیده است، از آن همه کشتی‌های تجاری و مسافربری و قایق‌های اکتشافی یا ماهیگیری که در منطقه مثلث مرگ به کام آبهای خروشان دریا فرو رفته‌اند و از هواپیماهای مسافری یا نظامی دوران جنگ جهانی که در این نقطه سرنگون شده‌اند تاکنون با همه کاوش‌های دریایی اثری به‌دست نیامده است

هرچند شایعه‌های مختلف و نظریه‌های علمی فراوانی از سوی دانشمندان و محققان درباره ناپدید شدن اسرارآمیز آنها مطرح شده است. هرچند برخی کارشناسان، موقعیت‌های ویژه جغرافیایی، یا نیروی جاذبه زمین و جذر و مد اقیانوس‌ها در رابطه با جاذبه‌ها و عوامل فراطبیعی را دلیل چنین پدیده‌ اسرارآمیزی می‌دانند. با این حال معمای مثلث شیطانی برمودا همچنان در پس پرده‌ای از ابهام باقی مانده است.
برمودا منطقه‌ای مثلثی شکل است که در بخش غربی اقیانوس آتلانتیک شمالی (اطلس) قرار دارد و نیروی دریایی امریکا تاکنون وجود چنین منطقه‌ای را به رسمیت نشناخته است و براساس مطالعه صندوق جهانی طبیعت در سال ۲۰۱۳ میلادی که عمده فعالیت‌آن در خصوص حفاظت از محیط زیست تعریف شده، در فهرست مربوط به خطرناک‌ترین مناطق آب و هوایی جهان نامی از مثلث برمودا قید نشده است. هر ساله ۱۰ منطقه از بدترین و مرگبارترین نقاط جوی برای آگاهی خلبانان، کاپیتان‌های کشتی‌ها و رانندگان ترانزیت از سوی صندوق جهانی طبیعت معرفی می‌شود. حتی برخلاف تصور بسیاری از مردم جهان، شرکت‌های بیمه اجازه ندارند برای عبور و مرور کشتی‌های تجاری از منطقه پراسرار مثلث برمودا مبلغ بیشتری از بازرگانان بابت بیمه کالا دریافت‌کنند.

اولین بار چه اتفاقی افتاد در  اونجا ؟


- اولین بار «وینسنت گادیس» در شماره ۱۹۶۴ مجله Argosy (کشتی بزرگ) منطقه‌ای مثلثی و شبه جزیره‌ای را در محدوده میامی، فلوریدا و پورتوریکو در میان اقیانوس اطلس به‌ثبت رساند. نخستین‌گزارش از ناپدید شدن کشتی در ۱۶ سپتامبر سال ۱۹۵۰ میلادی، (۲۶ شهریور ۱۳۲۹) توسط «ادوارد ون وینکل جونز» در نشریه آسوشیتدپرس به چاپ رسید. دو سال بعد مجله «فیت» با چاپ مقاله‌ای کوتاه از «جورج ایکس»، تحت عنوان «رمز و رازهای دریا» اسرار منطقه برمودا را فاش کرد. در این مقاله به‌طور اجمالی به ناپدید شدن پرواز شماره ۱۹ درباره پنج هواپیمای نظامی امریکایی و ناپدید شدن تیم ۱۳ نفره از اعضای نیروی دریایی امریکا اشاره شده است.

در آوریل سال ۱۹۶۲ میلادی مجله «لژیون» امریکایی ادعا کرد نکته مهمی در علل سقوط یا ناپدید شدن پرواز شماره ۱۹ وجود داشته که اسرار‌آمیز است. طبق ادعای مدیران این مجله و تحقیق‌های به عمل آمده، پنج هواپیمای نظامی هم پیش از ناپدید شدن، ورود به منطقه‌ای عجیب را به برج مراقبت گزارش داده بودند. اما مجله «ارگزوا» در مقاله‌ای به نام «مثلث برمودای قاتل» و انتشار کتابی در این زمینه، برمودا را به ‌غولی آدمخوار تشبیه کرد

.

و واکنش رسانه ها ؟

-         ببینید ، تکرار وقوع حوادث اسرارآمیز و ناپدید شدن هواپیماها و کشتی‌های بزرگ تجاری از یک سو و انتشار اخبار وحشتناک مرگ ملوانان و خلبانان از سوی دیگر، موجی از ناآرامی و ترس را در میان شهروندان امریکایی و مردم سراسر جهان برانگیخت و طبق گزارش‌های به‌عمل آمده، حل معمای پرواز شماره ۱۹ به جنجالی‌ترین خبر دهه ۴۰‌تا ۵۰ تبدیل شد. در این حادثه پنج فروند هواپیمای نظامی از نوع «تی‌بی‌ام افینگر ۳» در پنج دسامبر سال ۱۹۴۵ میلادی برای اجرای یک عملیات اکتشافی همزمان به سمت برمودا به پرواز درآمدند.
ســـاعتی پس از این پرواز اسرارآمیز «چارلز تیلور» افسر خلبان در تماس با برج مراقبت وضعیت جوی نامساعدی را گزارش داد و گفت همه قطب‌نماها ودستگاه‌های مغناطیسی از کار افتاده‌اند.

جناب مهندس ، بیان  و افشای این اسرار چگونه بود ؟


- پژوهشگر دانشگاه ایالتی آریزونا و نویسنده کتاب «راز مثلث برمودا»"لورنس دیوید کخ" در سال ۱۹۷۵ میلادی ادعا کرد: نکات ناگفته بسیاری در گزارش‌های ثبت شده وجود دارد. وی نوشته‌های «گاریس» و سایر نویسندگان درباره مثلث برمودا را اغراق آمیز دانست. این نویسنده معروف، اشتباه‌ها و تناقض‌های فراوانی را در اظهارات «چارلز برلیتز» و سایر شاهدان و بازماندگان کشف کرد. وی در بخشی از آخرین یافته‌هایش این طور عنوان کرده‌است:


۱-‌ کشتی‌ها و هواپیماهای ناپدید شده در مثلث برمودا گرفتار توفان گرمسیری شده‌اند و قطعات تکه‌تکه شده آنها کیلومترها دورتر پیدا شده‌است.

۲-‌ برلیتز و سایر نویسندگان با ذکر نکردن وقوع توفان، بر وحشت مردم افزوده‌اند و آن را یک رویداد ماورایی قلمداد کرده‌اند.

۳-‌ برخی اطلاعات موجود در خصوص مفقود شدن کشتی‌ها و قایق‌ها اغراق‌آمیز بوده مثلاً یک کشتی ناپدید می‌شد، اما کشتی‌ها و هواپیماهای دیگری که از همان مسیر عبور می‌کردند، چگونه در دام مثلث برمودا گرفتار نمی‌شدند؟

۴-‌ افسانه مثلث برمودا موضوعی جنجالی برای شهرت نویسندگان بوده است.با این همه تناقض‌ها در گزارش‌های کارشناسان فن و تحلیلگران علمی، معمای مثلث برمودا همچنان ناگشوده باقی‌مانده است.

که بنده به عنوان یک محقق اصلا ادعاهای ایشان را قبول ندارم چون بیس و پایه علمی ندارد .

 

دانشمندان دیگر چطور ؟

-         فقط نظر یکی از آنها را کمی به حقیقت نزدیک میدانم که از دلایل غرق شدن کشتی‌ها در برمودا وجود پدیده «گلف استریم است»، یک جریان اقیانوسی عمیق که از خلیج مکزیک سرچشمه می‌گیرد و از راه تنگه فلوریدا به اقیانوس اطلس شمالی جریان می‌یابد. در حقیقت یک رودخانه در اعماق این اقیانوس وجود داردکه موجب انتقال تکه‌های کشتی‌ها با سرعت ۲٫۵ متر در ثانیه خواهد شد.

به نظر شما مثلث برمودا میتواند نوعی تونل زمان باشد ؟

-         عجب مغز جالبی ! آفرین !

-         شاید ! اما چیزی هنوز مشخص نیست . سفر در زمان شاید برترین آرزوی بشر برای دستیابی به آن باشد سفری که همه چیز را تغییر میدهد . سفری که در برگیرنده تمامی اختراعات و اکتشافات بشر خواهد بود . ولی این امر از نظر عملی کاملا ناممکن است حداقل در زمان حال و آینده نزدیک ولی مکان هایی هستند که شما را آماده تجربه سفر در زمان هر چه اندک خواهند کرد ...

خوبه براتون از تونل زمان بگم  :

در چین تونلی وجود دارد که مدتی است تاسیس شده این تونل در منطقه Honghuagang در شهر زونیی واقع شده طول تونل 400 متر است و به این خاطر مشهور شده که وقتی از داخل تونل خارج میشوید زمان ساعت شما و یا ساعت های دیجیتالی ماشین 1 ساعت گذشته را نشان میدهد!!!

به طور مثال وقتی وارد تونل میشود و ساعت شما زمان 7:00 صبح را نشان میدهد و 5 دقیقه طول میکشد که از تونل خارج شوید ساعت شما باید به طور طبیعی 7:05 را نشان دهد ولی این طور نیست!!! در زمان خروج شما از تونل ساعت شما زمان 6:05 را نشان میدهد یعنی 1 ساعت زودتر از وارد شدن شما به تونل!!! ولی چگونه؟

هنوز دلیل قانع کننده ای برای آن ذکر نشده است . بیشترین چالش بنده این است :

زمانی که شما وارد تونل میشوید زمان معمولیست و به جلو پیش میرود اگر این اتفاقات و آثار را به میدان های قدرت مند الکترومغناطیسی ربط بدهیم باید زمان را کند و حداکثر متوقف کند ولی این گونه نیست. و این مهمترین چالش و مهمترین نقض برای جواب دادن به این پدیده میباشد. چون زمان نهایی وقتی از تونل خارج میشوید 1 ساعت زود تر از ورود شما را نشان میدهد!!!

این تغییر زمان و برگشت آن در 80٪ موارد انجام میشود. شاید مربوط به انحناهای فضا زمانی و یا نوعی از آثار الکترومغناطیسی باشد که چیز ساده ایست ولی تنها برگشت زمان به این موارد ختم نمیشود.

در چند سال گذشته هواپیماها یی که از مثلث برمودا می گذشتند خبر هایی از اتفاقات اسرار آمیز منتشر نمیکردند ولی گاهی آثاری بر روی تجهیزات الکترو مغناطیسی آنها وجود داشت به طور مثال تغییر ناگهانی قطب نما و انحراف کم از مسیر و گاه قطع و وصل شدن راداری با مرکز کنترل و... که میتوان همه این ها را به تغییرات مغناطیسی ربط داد

در همان بازه زمانی و چند سال پیش هواپیمایی مسافربری از فرانسه عازم برزیل بود که از مثلث برمودا گذشت در همان هنگام برج مراقبت گزارش داد که هواپیمای مذکور با چندین مسافر به مدت 20 دقیقه از دید رادار خارج شد و بعد از گذر زمان دوباره در رادار مشاهده شد . بعد از فرود مسافران و مکالمات خلبانان هیچ چیز غیر عادی مشاهده و گزارش نشده بود ولی تنها مشکل تاخیر در رسیدن به فرودگاه بود .

بعد از بررسی ها و پرسش و پاسخ ها هیچ چیز غیر عادی مشاهده نشد و حتی خود خلبان هم از این که هواپیما در این مدت از دید رادار خارج بود شوکه شد و نمیدانست که چندین دقیقه تاخیر داشته اند.

بعد بررس ساعت مسافران و ساعت هواپیما مشاهده شد  با این تاخیر 10 دقیقه زودتر رسیده اند!!! ( از دید مسافران و خدمه) یعنی زمان برای آنها کند و یا تا مدتی متوقف شده بود!!!

موارد مشابه زیادی وجود دارد مواردی که واقعا شگفت انگیزند .

جناب استاد ، زمان چیست؟

- کسی نمیتواند زمان را به خوبی تصور کند!!! شما زمان را چه تصور میکنید؟!! حتی میتوانید برای آن تصوری داشته باشید؟ شاید یک چیز قراردادیست !!

سفر در زمان موضوعی است بسیار عجیب و هیجان انگیز  آیا امکان دارد که بشر روزی در زمان سفر کند و به ابعاد مختلفی از فضا و زمان برود؟

آیا امکان دارد در آینده این موضوع تحقق یابد ؟ 

-         چرا که نه . اگر این گونه باشد  انسانهایی که در آینده و در زمان سفر کرده اند باید  از خود شواهدی مبنی بر سفر در زمان به گذشته یا زمان حال بگذارند . شواهدی که در ادامه آنها را بررسی میکنیم شواهدی هستند بسیار حیرت انگیز. از نظر تئوری سفر در زمان امکان پذیر است  طبق نظریه خاص و عام اینیشتین سفر در زمان در حالت های خاصی امکانپذیر است.

طبق نظریه نسبیت خاص اینیشتین اگر با سرعتی نزدیک به سرعت نور حرکت کنیم زمان برای ما کند میشود در صورتی که برای ناظر زمینی عادیست.  به طور مثال فضاپیمایی را در نظر بگیرید که با سرعت نزدیک به نور حرکت میکند زمان برای خدمه و ساکنان آن کند میشود و برای زمینیان عادیست از این رو ناظری که در فضا پیما نشسته و زمانی که بیرون از آن طی میشود سریع است و در نتیجه شخص به آینده سفر میکند . به طور کلی همه ما مسافران زمان هستیم مسافرانی که فقط در یک جهت حرکت میکنیم و آن سپری شدن زمان است.

همچنین اینیشتین از طریق نظریه نسبیت عام ثابت کرد که اگر میدان های مغناطیسی فوق اشباع ایجاد کنیم میتوان ابعاد فضا و زمان را انحنا داد و به زمان های مختلف سفر کرد! به مانند شایعاتی پیرامون پروژه فوق سری فیلادلفیا .

اما سفر در زمان پارادکس و تناقضاتی دارد که فقط در حد نظریه میباشد و میتوان برای آنها جواب هایی قانع کننده داد و امکان دارد در آینده نیز جواب های کاملا منطقی به این نظرات داده شود . مثلا شما به گذشته ای سفر میکنید که پدر و مادر شما هنوز وجود ندارند پس چگونه امکان دارد شما وجود داشته باشید؟!!! یا اگر شما در گذشته کاری انجام بدهید که تاریخ را تغییر دهد و از حالت عادی خارج کند چه بر سر دنیای زمان حال شما می آید؟

برای اینها جواب هایی وجود دارد : جوابهایی از قبیل جهانهای موازی و وجود چندین جهان که اگر گذشته تغییر یابد در هنگام سفر به زمان حال شما به جهانی دیگر که به مانند جهان شماست ولی دست نخورده سفر میکنید!

یا ابعاد ناشناخته ای که اجازه تغییر به شما نمیدهد به مانند پرده و حاله ای میان شما و جهان گذشته

یا اگر تغییری در گذشته ایجاد کنید که منجر به تغییر حالت و روند زندگی دیگران و خودتان شود : مثلا کاری کنید که به دنیا نیایید!!! خود به خود در آن زمان تجزیه شده و در ابعاد فضا و زمان محو میشوید!

با سپاس از این اطلاعات عمومی بی نطیر فکر کنم بازم باید مزاحمتون شم !

-         من در پاسخگویی به این مردم مهربان در صورت دانستن جواب سوالات ، در خدمتم .

سوالهاتونو در هر زمینه ای مطرح کنید . بی جواب نمیمونن !!!

 

۸ نظر ۲۸ اسفند ۹۲ ، ۱۳:۵۷
امیرآرش فرخ

بنام بیتا

شروعی زیبا با استاد خلبان فانتوم اف 4 افسانه ای ، معلم اخلاق و مرد آرام و متینی که نامش ، لرزه بر تن عراقیهای متجاوز می انداخت .

مفتخرم با شهید زنده ، تیمسار خلبان استاد رضا سعیدی آشناتون کنم .

لازم به ذکره ایشون افتخار اولین مصاحبه زندگیشون رو ، با اینهمه افتخار ، در نهایت افتادگی رو به بنده به عنوان شاگردشون دادند که حتما در وبلاگ قرار خواهم داد و در روزنامه نیز بسیار پر طرفدار بود .

( صدام بدو ، سعیدی بدو )

آرش جان ، خلبان جوان و خوش آتیه ! نازنین گلم  !  یادت باشه :

لباس پرواز را خودت بر تن میکنی و میپوشی اما معلوم نیست ولی نمیدونی چه کسی آنرا از تنت خارج میکنه !

پس بخشنده باش و جز خدای جلال از کسی توقعی نداشته باش .

۸ نظر ۲۸ اسفند ۹۲ ، ۰۰:۱۹
امیرآرش فرخ